Blogger Backgrounds

alang2 da jengok tu..follow lah yerp!!

Saturday, June 01, 2013

detik hati =')

assalamualaikum pmbuka kalam dri qalbu kali ini , tiba-2 hati ny t'detik nk post untuk kenalan =') . hurm , diri ini tumpang sedih tyme dngar berita tu . tiap kali solat hati mesti t'detik nk wat solat hajat sekali  n tiap kali tu jgak air mata mesti nk menitik , tp diri kena tahan .

ya Allah , permudahkanlah urusannya dan keluarganya , janganlah kau persulitkan . sesungguhnya , engkaulah sebaik-baik perancang ya Khaliq . shafakillah for her =') .

awak ,
hati kena kental !

dear pembace yang d'sayangi , mari kita menadah tapak tangan , berdoa bagi orang yang sedang memerangi kesakitan di sebuah hospital . n till now she stilL koma , tkde news lgy . teringat kata-2 ibu smalam , 'mungkin hari ny hari dia jd tolong lha , hari-2 esok kita tk jngka mne tau kita plak . buat baek kat org tk salah kan?' . bagi diri kita yg jauh ny , mgkn kita tk dpat nk sdekah yg zahir , cukup lha skdr doa yg d'pnjatkan =) . tk susah pon kan? take a few seconds je . 

'Ya Rabb , engkau sembuhkanlah ibu kepada rakan kami, Zareef yang sedang berperang dengan kesakitan . Aku berharap dengan kesakitan yang dialaminya kini menyedarkannya tentang keEsaanMu. sedarkanlah dia dlam keadaannya seperti sebelum dugaan ini menimpanya." setiap ujian yg d'alami oleh seseorang hamBa itu mempunyai hikmah tersendiri . setiap ujian itu juga datang supaya hambaNya semakin mndekati diriNya .

hurm , sdih bila tengok ape yg dye tweet . jelas t'pncar ksih seorg ank yg merindui ibunya . 
antara nya >> lapar..hmm , rindu masakan mama :'(

awak , , bce ny . .

>> terima kasih kepada awk yg turut b'doa , jazakumulLahhu khairan khathira . semoga Allah merahmati kamu semua =')
assaLamualaikum =) #ehh , lupe nk japgi izzue dh nak kwen , kak Nina ! redha je yeh . haha , barakalLahhu fikum =)

len kaLi terJah Lagi